Hur mycket behöver man riktigt?

Har röjt ur mitt klädskåp idag. Plockat bort sommarkläder som shorts, kjolar och klänningar och istället plockat fram varma tröjor, tjocka strumpbyxor och mera höstiga kläder. Man kan också nästan sammanfatta det med att jag tog bort en massa färg och mönster, och tog in mörkare och dystrare färger. Samma sak gjorde jag med skorna.

Då jag hade plockat bort massor (gäller både skor och kläder) fanns det underbart med utrymme i både skåp och på hylla. Det var luftigt och man hade bra koll. Men så kom höstkläderna fram. Och så blev det packat och fullt igen. Ändå känns det som att jag inte har några höstkläder alls.

Alltså man borde ju verkligen röja ur och skänka till röda korset eller försöka sälja på loppis, istället för att bara samla på sig mera och mera. För jag menar, hur mycket behöver man riktigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0