En utmaning

I oktober tänker jag utmana mig själv lite. Jag måste börja få in mera styrka i vardagen, och känner att jag vill stärka bålen, ryggen, ben/rumpa speciellt. Så tja, here it goes.

Under oktober månad ska jag veckovis utmana mig i följande övningar:

Plankorna (rak och åt sidorna)
Benlyft (tränar höftmuskulaturen bl.a.)
Knäböj
Rygglyft
Utfall


Tanken är att jag under vecka 1 ska göra så många repetitioner som möjligt av övningarna, och så många minutrar som möjligt i de 3 olika plankorna. Sen vecka 2 gäller det att försöka göra flera än vecka 1. Vecka 3 gäller det att slå vecka 2, och vecka 4 gäller det att slå vecka 3.

Jag uppdaterar bloggen varje dag så att ni kan se hur det går för mig, och så att jag själv också har koll på hur det går. På så vis kan jag utmana mig dagligen dessutom. För lyckas jag hålla några sekunder plankan längre och göra några fler knäböj - ja då har jag ju utvecklats och blivit bättre!

top40workoutmusic.com

Kommentarer
Postat av: Carro

LYCKA TILL!! HEJJA HEJJA!

Sidoplanka hade jag med behövt öva på. jag är SÄMST på det!

2011-10-03 @ 19:26:52
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: AKA

Kul utmaning!!!

2011-10-03 @ 19:29:27
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0