Dagens runda

Det blev backintervaller idag i alla fall! Benen orkade pendla, andingen fungerade som den ska och svetten bara rann!

32 minuter och nästan 5,5 kilometer fick jag ihopskrapat. Tyvärr är det nåt krångel med Nike+ nu, så hur rundan såg ut visar jag imorgon, men åtminstone syns det att jag jobbat med farten!

Tog igen helt med avsikt en backig runda. Körde den ena backen 5 gånger. Det kändes i både rumpa och vader vill jag lova. Avslutade sen med "mördarbacken". Den är brant och lång. Kämpade hela vägen upp och var verkligen slut då jag kom till toppen. Men skönt var det!

Förut hatade jag att springa. Nu är jag frälst! Jag älskar att springa, få låta benen pendla på i sin egen takt, dra in friska dofter från naturen, lyssna på fågelkvittar, mina andetag och eventuellt musik.

Mina senaste rundor har alla blivit av mha det här:



Så det har alltså inte blivit någon musik, men idag kände jag att det var dags för lite musik. Så medan jag pressade mina ben för att få ur dem allt vad de orkar så drömde jag mig bort i musiken. Skönt. Underbart. Fantastiskt!

Man kan ju konstatera att jag hade en superbra runda idag! Mycket piggare ben jämfört med igår. Stor skillnad på dagsformen här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0