Testa något nytt!

Idag har jag testa en ny träningsform. Och inte vad som helst heller. Nämligen Poledancing!

Den lokala poeldancing studion bjöd på en gratis provlektion och jag hängde på en kompis det. Det var mycket oflk så vi var 3-4 pers /stång, men det räckte nog väl för första gången! Mycket tyngre än vad man kanske skulle tro, och inte alltid heller så lätt som det såg ut! Kul var det, men jag skulle gärna haft lite mera action - vilket jag kan tro det blir sen på de "riktiga" kurserna då det är mindre folk (fast då lär man oftast vara 2 per stång i alla fall!).

Summa sumarum tyckte jag att det var roligt att testa, tyvärr är det dock ganska dyrt. Och för att kunna gå vidare från nybörjar till förtsättningskurser osv. så behöver man ha gått på alla timmar. Med mitt schema kan det bli ganska svårt, så jag blir nog ingen regelbunden poledansare. Inte nu i alla fall.

Det blev 30 minuter powerwalk till och från poledancingstudion också. I en sjujävla storm. Blåste så mycket så att man nästan blåste bakåt! Ordentlig träna att streta framåt på glashala vägar!

Har ni testa poledancing?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Coolt. Kan tänka mig att det är riktigt jobbigt. :)

2011-03-10 @ 21:08:00
URL: http://borninmay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0