Dagens i ett förjävligt väder

Det blev en löprunda på 30 minuter idag. 4,93 km blev det. Hur irriterande att jag inte kollade det så att jag fick till 5km jämnt?
Nå, vädret var förjävligt. Snöyra. Blåste som fan. Snöade som fan. Note to self: spring inte nere vid vattnet/havet då det snöar. Speciellt inte då det blåser från vattnet in mot land. Dessutom var det glashalt på vissa ställen. Lyckades rädda mig själv från några vurpor där några gånger!

Trots det skitjobbiga vädret var det skönt då jag väl kom hem, även om det var extremt motigt där vid 15 och 25 minuter. Hua, då ville jag bara vara hemma i soffan.

Men nu iväg på nästa grej!



Borde man skaffa vinterlöpskor med nabbar så att man inte riskerar att halka och slå rumpan gul och blå?


Sport långkallingar och dessa var alldeles perfekt. Skyddade urbra mot blåsten! Hade vindtät springjacka + underställströja + huvtröja. Det blev kanske lite väl varmt, men hellre det än att frysa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0