Semester

Nu har jag anpassat mig till ett riktigt semester - mode. Och för mig innebär det läsning och böcker. Jag älskar
böcker. Slukar dem. På de senaste 31/2 dagarna har jag avverkat dessa.




Sofie Sarenbrants deckar var jättebra! Språket flyter bra och är lättläst och handlingen dras jag in med direkt! Så här står det om den på adlibris (därifrån jag också plockat bilden):

Sommarsäsongen i det lilla fiskeläget Brantevik är över för den här gången. För familjerna Winter och Malm har det varit en regnig semestervecka och stämningen är inte på topp. De bästa vännerna Johanna och Agnes är båda gravida och inom några få veckor kommer de att vara mammor.

I ett försök att ändå avsluta vistelsen på ett bra sätt bestämmer sig paren för att gå och sjunga karaoke på den lokala hamnkrogen. Men något går fruktansvärt fel och på morgonen när de andra vaknar är Agnes borta.

Agnes försvinnande blir veckans stora nyhet och polisen och media arbetar var och en på sitt håll för att finna en lösning på gåtan. Men det blir en kamp mot tiden och allt tar en oväntad vändning när en död kvinna hittas uppspolad på en strand ...

LÄS DEN!

Den andra boken är den här:



Den här var nog också helt bra. Typisk chic lit. Men skönt att kunna läsa en bok utan att behöva tänka över huvudtaget. Vissa saker störde jag mig lite på, som att Sofi själv nämns som kändis på en fest, men okej det är väl bara jag som tycker så. I början hade jag lite svårt att komma in i den också, men då jag efter några kapitel väl kom in i handlingen och så, så flöt läsande på hur bra som helst.

Handlingen (från adlibris):

Andra delen i Elsatrilogin är här! Elsas resa tar läsaren från Stockholms modekretsar till New Yorks hippaste nattklubbar och från Los Angeles kändisfester till det årliga luciafirandet i Åre.

Efter en fantastisk semester på Franska rivieran tillsammans med Hugo är Elsa tillbaka i Stockholm - med fler problem framför sig än någonsin. Som Bladets nya modeankare blir det första uppdraget att rapportera från New Yorks modevecka, vilket ju hade varit jättekul om Elsa bara inte hade haft problem med sitt visum ... Och Mikaela von Platzer på den konkurrerande kvällstidningen är henne ständigt hack i häl och tävlar om samma scoop! Till råga på allt har Elsa ingenstans att bo - hennes och Marias andrahandskontrakt är på väg att gå ut och Elsa har varken tillräckligt med pengar eller kontakter för att skaffa sig en egen lägenhet. Dessutom är Hugo fortfarande deprimerad efter Den Stora Katastrofen med den förra kollektionen. Det mesta skulle ju förstås ordna upp sig om Hugo bara kunde be henne flytta in hos honom ... Men självklart kommer Hugos häxa till mamma i vägen och ingenting blir riktigt som Elsa hade tänkt sig.

I Elsas värld möter vi på nytt Elsa och hennes entourage. Wingmannen Maria och pojkvännen Hugo samt ett gäng nya, spännande karaktärer, till exempel nattklubbschefen Jonas - kanske den nya mannen i Elsas liv? Vi följer med Elsa bakom kulisserna i modevärlden och på kvällstidningsredaktionen, och vi får ta del av hennes allra bästa modetips, resor och partykvällar.

Välkommen tillbaka till Elsas värld!

Nu ska jag plocka nästa bok ur hyllan, får se vad det blir!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag började på den här boken men störde mig på i princip allt. Hon skriver inte bra tycker jag inte så den kastade jag tillbaka till bibliotekarien illa kvickt :-)

2011-06-28 @ 10:39:03
URL: http://healthaboveall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0