Pre-semester löpning

Imorgon tar jag lite semester. Igen. Förra veckan var jag på en en-dags tripp med mamma, var alltså borta i en och en halv dag. Imorgon är det dags igen. Då är det Stockholm tillsammans med en vän som gäller!

I och med att jag kommer missa några dagars "riktig" träning (dock många många steg i Stockholm i och med att vi kommer traska runt hela dan på torsdag) så passade jag på att köra ett ordentligt pass idag istället.

Fick ett lockande sms där det frågades om jag var intresserad av en 10km löprunda. Och vem tackar väl nej till sånt? Inte jag i alla fall!



Fortfarande ojämt, men inte lika ojämnt som då jag springer ensam. Båda kände att vi hade extremt tunga ben som inte ville samarbeta, och vid slutet av runfan var vi båda extremt törstiga också, vilket saktade ner oss. Men 1.06 är en riktigt hyfsad tid i alla fall, speciellt med tanke på att det var första 10km runda sen förra sommaren för min del!
Mina ben kändes verkligen som 300kg klumpar, och vi kände båda att övrekroppen låg flera 100 meter före och benen släpade efter. Mina känns stela och jag har kännt av eventuella kramper på sistone. Dessutom flyttade sig sulan i min ena sko och skavde under hållfoten där på slutet, så det störde också.

Inte den bästa känslan på dagens runda, men vi stod ut och det gick ändå bra!



Den här minskar också! Vi planerade in en till runda på söndag, så förhoppningsvis kan vi halvera detta tal då! Dessutom tänkte jag mig nog en runda på lördag också, så då minskar det ännu! Snart mindre än 20km kvar! Woop woop! (Dessutom har jag nu sprungit igenom Sthlm, på 28 dagar i Nike+ Active, nu har jag tagit mig an London!)

Min MiniMe var glad över rundan:



Själv är jag nog också nöjd med rundan, trots att allt inte gick som på räls idag! Men det kan man ju inte vänta sig att det ska göra varje dag heller!




Kommentarer
Postat av: Carro

hihi, jag har lekt massor med min MiniMe idag.. haha.. print screenat massa :P så söt den är!



Ja, jag har funderat på det med. De vet ju inte vad de folket vill ha om ingen berättar det för dem.



Ah, jag tycker nog att kilometrarna väger tyngre än antalet steg så jag kör på att räkna kilometrar med min nike + på promenaderna ändå tror jag. Men däremot om jag inte har med mig löpardojorna/sändaren, så blir det ju stegräknaren såklart =) Det är bra att det finns i iPoden så man slipper ha sändaren alltid :)

2011-06-14 @ 22:20:28
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0