Gårdagens träning

Under gymnaestrada veckan i Schweiz lev det ingen direkt träning. 4 uppvisningar då vi dansade, sen lite övande och en massa promenerande fram och tillbaka och hit och dit.

Nu då jag kommit hem vill jag ju komma igång igen efter en vecka indirekt paus. Så igår blev det lite löpning. Deltog i ett lokalt evenemang där jag skulle springa en 9km runda. Det var det sämta valet jag gjorde igår! Hua!

Det var tung. Efter ca 2km började jag må så illa att jag var spyfärdig. Gick ganska mycket. Benen växlade mellan att orka bra och att knappt orka bära mig alls. Efter första vätskekontrollen kändes det bättre. I 2 minuter. Sen återkom spykänslorna.

Trots att jag var helt ur form och nog borde ha skippat löpningen så gick det ändå helt hyfsat.



Knappa timmen och lite på 9km. Det kunde ha varit värre! Enligt Ipoden -502kcal, enligt pulklockan -608 (som jag glömde sätta på direkt så den kom på först efter 5 minuter).

Jag är nöjd. Normalt springer jag ju milen på 1h, så att igår då jag mådde apa lyckas springa lite på 9 på 59 minuter tyckte jag var riktigt bra! Jag skulle alltså om jag hade velat kunna klämma ur mig lite till för att få ihop 9,5 på 1h. Men det orkade jag inte. Hela jag skakade då jag kom i mål.



Vissa like:ar i alla fall!

Tror att det blir lite lugnare idag. Simning eventuellt på sommarstugan, men inget mera. Känner mig inte helt hundra nu heller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0