En helt fantastisk sommar

Vilken otroligt skön och fantastisk sommar jag har haft! Och än är den ju inte heller slut. Bara för att jag börjar jobba betyder det ju inte att det blir kallt och löven börjar trilla av träden, nej här ska ännu njutas av grillad mat och dopp i havet. Solsken och värme, båtturer och lösglass.

Har hunnit göra massa roligt i sommar. Har plöjt igenom en och annan bok. Kul. Älskar att läsa. Nu då jag börjar jobba ska jag fortfarande se till att ta mig tid för läsning, lite varje kväll före jag somnar blir bra.
Jag har hunnit träna, både löpning, dans, gymnastik, inlines och simning - det roligaste sommartid. Jag har också hunnit cykla mycket.



Tänk att få simma i det här underbara ljuset. Bara jag och vågorna, och eventuellt en och annan båt. Eller att bara få sitta på brygga, dingla med benen i vattnet och njuta av solnedgången. Underbart!

Jag har också hunnit få mig en systemkamera och övat mig på fotografering. Bilden ovanför är ett bevis på det. Jag har hunnit bli klar från skolan och fått inte bara ett, utan några jobb. Jag har haft lite kalas, gått på fester i söta sommarklänningar och höga klackar och dansat och sjungit med mina vänner.

Och så har jag ju hunnit vara på Gymnaestradan i Lausanne, Schweiz en vecka, med några av de finaste vänner man kan tänka sig att ha. Vi skrattade så vi fick ont i magen, njöt för fulla muggar och hade ett fånigt leende på läpparna konstant.

Jag har också hunnit med att säga adjö. Inte så roligt, men sånt händer. Istället får vi nu chans till lite resor och sånt!

Men mest av allt, har jag njutit. Av den fina naturen och sommaren vi haft. Av långa sovmornar och ännu längre sommarfrukostar. Av sena kvällar och nätter, fina solnedgångar. En kall öl på bryggan. Umgänge med fina vänner, umgänge med finaste sambon osv.



Den här sommaren hamnar nog högt i topp på bästa-somrar listan. Den ligger jämsides med förra året!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt! Jag håller med om att denna sommar hittills varit helt underbar.

2011-08-01 @ 09:42:31
URL: http://kanelapple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0