Vinterlöpning

Drog ut på en 30 minuters löprunda i dagens snöoväder.

Typ såhär.



Alltså samma som igår. Tur att jag sprang iväg då jag gjorde det, eftersom det blev värre och värre då jag kom hem. Tungt var det att springa i motvind, piskande små snöflingor och snömodd, men det var så värt det.

5,17km på 30min, riktigt bra! Enligt nike+ gjorde jag min snabbaste mile hittills (alltså en USA mile, hur långt det nu är - 3,2 mile är 5km tror jag)
Är förvånad över att det gick så snabbt och att jag kom så pass långt fastän det kändes såå trögt och såå långsamt! Gick ganska snabbt på i början medan det blev trögt mot slutet då vinden ändrade riktning och styrka och då snöfallet ökade.
Är helt klart i bättre form än jag först trodde! Kul! Och så bra!
I början på nästa vecka borde jag få mina grejer, eftersom dom inte kommit ännu. Hade velat testa vinterlöptightsen. Typ nu. 
Idag hade jag dock på mig underställ (byxor + tröja), windstopper underblus, vanliga "sommar" tights, tjocka träningsstrumpor och en skid/löpjacka. Helt perfekt för -2°! Inte ett plagg för mycket eller lite! Med vinterlöptightsen skulle jag säkert klarat mig utan underställsbyxorna. Men det får jag testa nästa vecka!

Har ni snöstorm idag, och har ni isåfall vågat er ut i stormen?

Kommentarer
Postat av: Anna

Igår var det lite snöigt, men blev en 50 minuters powerwalk ändå. såg ut som en snögumma när jag kom hem :)

2011-01-08 @ 13:14:04
URL: http://styleoflife.blogg.se/
Postat av: Elin

Det låter mysigt. Löpning är livet.

Kram på dig

2011-01-09 @ 17:50:39
URL: http://elindahlslett.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0