Mitt 2011

Jag avger inte nyårslöften. Helt enkelt för att jag förr inte har klarat av att hålla dem. Vill heller inte lägga upp en massa förbud: får inte äta godis, får inte göra si, får inte göra så.

Istället har jag bestämt mig för att sätta upp mål.

Mitt största mål är att lära mig säga nej. Jag har för många järn i elden, tyvärr så många att elden snart slocknar. Men då det är så svårt att säga nej. Mycket roligare att säga ja. Vill ju vara med i allt, överallt, men tyvärr går det inte riktigt.

Vad gäller träningen ska jag få in mera styrka, mest i form av Kettlebell. Sen ska jag fortsätta med mycket löpning och längdskidåkning nu på vintern. Till sommaren blir det mera simning, men det är något jag ska försöka pussla in nu på våren också. Yogan och Pilatesen ska jag klämma in några gånger i veckan också. Om jag känner att jag har råd ska jag investera i ett gymkort till våren och gå på olika klasser, men annars sköter jag alla delar av träningen själv - något som fungerat utmärkt hittills också!

Min huvudplan är i alla fall variation. Om jag varierar min träning mycket så håller jag också motivationen uppe! Och med vårens fullspäckade schema kommer jag behöva orka, och träningen kommer ge mig välbehövliga andningspauser.


Hur funderar ni kring träningen 2011?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! Har just hittat till dig och har inte hunnit läsa så många av dina inlägg ännu, men din blogg verkar bra. Fick tips av en annan läsare att checka in din blogg. Jag har oxå skrivit mina träningsmål för 2011. Kan läsa här: tajtamamman.peppar.fi/blog/post/129272/

Men sådär kort: satsa mer på löpning och sedan fortsätta med gympass och variera mig så jag fortfarande tycker det är roligt!

2011-01-06 @ 15:40:18
URL: http://tajtamamman.peppar.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0