Lättlagat och gott!

Igår slängde jag snabbt ihop en nudelsoppa åt mig och sambon före vi skulle iväg och hälsa på familjen.

1. Kokade upp vatten med en fyrkant grönsaksbuljong (man kan ju välja vilken buljong man vill).
2. Kokade upp vatten i tekokaren och hällde på glasnudlar som jag hade satt i en skål.
3. Slängde i grönsaker i den kokande buljongen (helt vanliga frysta, ta vilka du vill), saltade med soja, pressade i lite vitlök (2 klyftor), hackade en chili (blev superstarkt, en halv räcker väl!), och kastade till sist i räkor och de blötlagda risnudlarna.
4. Hade i ett halvt paket matlagningsgrädde för att dämpa chilin lite.
5. Ät!

Soppan blev klar på mindre än 10 minuter, och gott var det! Tyvärr har jag ingen bild, men ni får föreställa er hur det såg ut. Testa!


Inte direkt nudelsoppa, men väl något ätbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0