Härlig egen tid

Sambon steg upp tidigt imorse för att jobba lite. Jag som haft en stressig vecka kände tydligt igår kväll hur jag står och balanserar på kanten, faller jag kommer väggen emot. Magplask. Därför tog jag mig friheten att sova ut, och sova länge. 10.30 steg jag upp. Solen sken. Drack ett glas c-vitamin brus, och lite av en Brämhults blåbär-hallonsmoothie som jag hade i kylskåpet och packade på mig ett lass med kläder. Det visade -14° ute, men solen sken och jag riktigt njöt i de 45 minuter jag var ute på powerwalk! Fotade lite och ibland bara stannade jag upp för att titta på hur otroligt fin miljö jag lever i. Underbart! Ibland glömmer man helt enkelt bort hur fint och bra vi har det här i Norden!


Tror att jag här ställde in kameran på Snö. Därav det lite halvsepia liknande ljuset. Det ser lite gammaldagsbleknat ut. Men riktigt fint om jag får säga det själv! Taget med en helt vanlig Canon Ixus 80 IS


Den här är tagen med inställningen dagsljus. Himlen var så fint blå idag. (Vilket ju kan bero på att det varit grått, mulet och snöat typ hela veckan!)

Då jag kom hem fixade jag en sen frukost: blåbärs-banansmoothie med lite havregryn och linfrön i (gjord på naturell jogurt så klart) och ett kokt ägg.

Att ha lite egen tid idag har varit riktigt skönt. Det behövdes. Har inte gjort något av det jag kände att jag borde göra idag. Man måste helt enkelt ta tid och bara tänka på sig själv och sin hälsa ibland. Något jag definitivt borde öva på och bli mycket bättre på. But I'm getting there, sakta men säkert..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0