Löpning på hal is

Kände inte alls för att träna i styrka idag. Istället kände jag att det fanns lite spring kvar i benen och att jag ville ut i friska luften.


Så, löpdojjorna på och ut.





En 5a var allt jag hade tid med. Hade tänkt köra min vanliga runda, men då jag svängt av på en avtagsväg och glidit fram en bit insåg jag att det bara var dumt - man kan ju inte springa på en isgata och några brutna ben vill jag inte ha! Så jag svängde om. Och drog en lite annan runda istället. Sista 50 metrarna gled jag fram på vår gård som är isgata den med. Men glad nöjd och genomsvettig var jag.


Löparendorfiner bara sprutade runt i kroppen och det kändes görrbra!


15 pass kvar till nytt år!



 


Nu kul grej på Nike+, att man kan se sina kilometertider såhär i en lista. Mycket bra. Trots ganska så dåligt underlag tycker jag det gick riktigt bra! Hyfsat tempo! I slutet ökade jag och körde så snabbt som möjligt den där sista. Så snabb gick den ju inte, men som sagt så sinkade isgatan på gården farten.


Älskar löpningen just nu. Ska åka in till sportbutiken imorgon och köpa halkskydd att fästa på skorna, allt för bättre grepp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0