Veckans matlista

Tänkte att jag skulle testa på det här med att veckoplanera matlistorna nu i höst, för att inte sen varje kväll stressa över att både sambon och jag är vrålhungriga, men ingen av oss vet vad vi ska äta. Ska också se om detta sparar pengar (iom veckohandling) + att det är tömma frysen vecka på gång nu, så det borde ju bli billigt åtminstone!

Såhär ser i alla fall min första planering ut:

Måndag : Köttbullar gjorda på kycklingfärs + kokt potatis
Tisdag : Grisfilé + rostade rotsaker (potatis, morot, rödbeta, lök)
Onsdag : Lasagne (som finns till lunchlåda åt båda på torsdag)
Torsdag : Kycklingfilé med dinkelkorn
Fredag : Kantarellpaj

Helgen lämnar jag ännu öppen, eftersom den innebär lite program och sånt.

Kommentarer
Postat av: Carro

Bra med veckoplanering! Jag har försökt med det ett antal gånger, men jag misslyckas alltid. haha

2011-08-01 @ 17:16:40
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0