Fotoskolan del 6: Lek med kameran!

I denna veckas upplaga av fotoskolan uppmanades deltagarna att våga leka med kameran och inte alltid sträva efter perfektion i sina bilder.

Jag har lekt med kameran på lite olika sätt, och istället för att bara visa en eller tre bilder slänger jag upp flera.
Jag bestämde mig för att motivet denna gång måste tas inomhus, alla andra gånger har jag tagit bilder till fotoskolan ute. Så här kommer det. Jag lekte också på med lite olika funktioner med min kamera.


Ser ni vem som gömmer sig på det suddiga bladet?



I dessa tre bilder lekte jag lite med utlösar tiden. I den första hade jag lång utlösar tid och därför ser bilden suddig ut, i de två sista hade jag snabb ulösartid och därför ser man hur sidorna "hänger i luften". Jag hade velat ha många fler sidor än bara 2-3 som hänger i luften, så ur tanken och planen sett är inte dessa bilder perfekta, trots att resultat ändå blev bra - men inte som jag tänkt mig.


Här lekte jag lite och fotade min nya favorithandväska (från New Yorker) jag hade velat få fotot att se ut som en tunnel mellan väskan och locket, men istället blev det en snygg suddig och ganska abstrakt bild.



Lekte på lite med vår skohylla också. Gillar den här bilden och den har ju inslag från tidigare fotoläxor med bildkomposition, en sko i förgrunden, en i fokus och några till i en suddig bakgrund.

Kommentarer
Postat av: Carro

Gillar bilden på väskan! Cool!

2011-08-03 @ 18:58:58
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Snygg effekt med tidningen när man bläddrar, det var fint fångat tycker jag! Roligt o se att du fotade flera bilder när du lekte loss, har länkat till din läxa!

2011-08-04 @ 01:03:02
URL: http://myhappydays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0