25,8km cykling

1h8 minuter tog det för mig att trampa den sträckan igår. Ja + en 10minuters paus för vattenpåfyllning och ett glas läsk hos mormor. Behövde mera energi.

I slutet på första etappen blåste det motvind och var tungt. Samma sak i slutet på andra etappen. Hela den etappen var ganska tung då den går utmed en stor väg där hastighetsgränsen är 100 och det slipper åt att blåsa helt massor. Då var jag trött. Dessutom gassade solen på som en tok och det fanns ingen skugga nånstans. Ja förutom i dikena då, men dit ville jag inte hoppa i. Att få svänga av till etapp nummer 3 var så otrlogit skönt. Det blåste mindre och det fanns mera skugga. Tungt var det igen då jag närmade mig slutet, för det är helt öppet med åkrar på båda sidorna om vägen, så ja det blåste som bara vad. Men sen kändes det bra efter läskpausen hos mormor. Märkte hur svettig jag egentligen var, då det bara droppade av mig och rann utefter benen. Men pausen gjorde gott och benen orkade trampa på under den sista etappen. Här fick jag igen chans till lite skugga och sånt, men sen då jag närmade slutet och landskapet öppnade sig igen tilltog förstås vinden också.

Men nöjd och glad kom jag fram. Så skönt! Så troligt att få sen den vägen man kört tusentals gånger ur ett annat perspektiv och inte bara då man susar fram i 100km/h i bil.

Hade tänkt cykla hem idag också, men så hade vi inte riktigt tid. Och bra det, för sen då jag väl kom hem så har jag haft problem med svindel och yrsel igen, och det hade ju inte varit så kul om jag varit 15km hemifrån och börjat svindla och svartna för ögonen.

Det var i alla fall ett kul äventyr, som jag definitivt gör om igen! Ja dessutom vet jag inte om min rumpa hade gillat cykelsadeln alls idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0