Om dieter och sånt

Idag köpte jag en naturdiet bar till mellis. Baren sägs ersätta en hel måltid för effektiv viktnedgång.

Min fråga är: varför vill man gå ner i vikt på barer och shakes (som smakar toffee, jordgubb, choklad eller mintchoklad)? Varför inte bara äta hederlig hälsosam mat. T.ex. sallad, frukt, grönsaker, proteiner och mindre kolhydrater? Jag orkade med halva baren. Sen var den för söt samtidigt som den ändå bara smakade trä. Choklad och sånt i all ära, men till varje måltid, varje dag i veckan? Nej tack.

Usch säger jag. Skulle mitt mål vara att gå ner i vikt skulle det inte vara med hjälp av sånt där. Då skulle jag satsa på sallader och sånt i stället! Och träning förstås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0