Lite styrka också

Eftersom jag bestämde mig för att gå till gymmet och värmde upp med en jogg blev det naturligtvis lite styrka också!

Dagens motto var: kill the ass. Körde på mycket lår/rump övningar. Kommer garanterat ha träningsvärk imorgon (yess - äntligen!). Körde också lite mage och armar!

Det blev:
Mage - sido och raka musklerna (en på en vridmaskin och andra på en där man ska dra upp benen, man står alltså på knä på en platta på två skenor)
Inner/ytterlår
Utfall med kettlebell vikter
Biceps och triceps med kettlebell
Rumpa (maskin där man ska "pressa" ner tyngden, man sitter alltså och ska pressa med benen)
Knäböj med stång och vikter (den stången som är fast i en ställning)
Skuldror/rygg (drog upp 4kg kettlebell)

Dåliga förklaringar, men kanske ni hänger med i alla fall.

Körde 2*1+ på de flesta. Knäböjen körde jag 2*20 med 4kg vikter i båda händerna. Ytter/innerlår blev 3*10. Körde på så pass tunga vikter att jag verkligen kämpade mot slutet.



Mitt absoluta favorit styrkeredskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0