Välkommen åter

Säger jag åt gamla tanten. Hon är här på besök igen. Gör det svårt att stiga upp, sätta sig ner och lyfta armarna. Orsaken? Ett tungt och jobbigt, men f*n så kul pass kettlebell i förrgår!


Körde med 2* 8kgs kulor. Tungt, men bra träning!
Det var länge sen sist, så det gjorde susen att gå på passet. Min vän som drar passet varnade mig då jag kom in "idag blir det tungt" sa han, men jag kunde ju inte föreställa mig hur tungt det skulle bli. Ibland trodde jag allt att jag skulle spy, men det gick ändå! Det var bara att bita ihop och kämpa på!

Tränigsvärken som kom efteråt är välkommen, men lite mildare kunde den allt vara. Det här med att knappt kunna stiga upp och sätta sig ner är aningen jobbigt. Men den går säkert om idag!
Hade tänkt ta mig ut på en längdskidåkningstur idag, men får nog spara det tills imorgon. Även om det säkert skulle göra gott. Måste se vad jag hinner med.

Igår blev det en 30 minuters svettigt effektiv powerwalk med mamsen. Skönt. Trodde ju att det skulle hjälpa mot träningsvärken, men den blev nog bara värre. Skönt var det i vilket fall som helst!


Nu ska jag se till att få i mig lite frukost, sen blir det en promenad ner till posten. Ska hämta ut ett H&M paket med ett par nya snygga nyårsheels, även om det bara blir mat och lite folk hemma så kan man ju passa på att piffa till sig i alla fall!
Om jag inte hinner med längdskidåkning idag tar jag det imorgon, så kanske jag smäller till med ett pass yoga idag. Skulle säkert vara välbehövligt och skönt för kroppen!

Pilates skulle också vara skönt.


Smoothie till frukost skulle också sitta fint. Men kylskåpet ekar ganska tomt för tillfället. Finns varken mjölk eller yogurt att basera den på.

Hur avslutar ni ert träningsår, och gör ni det redan idag, eller först imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0