Snabbt, enkelt och billigt!

Igår bjussade jag sambon på en ny maträtt till middag. Kållåda. Eller kålgryta.

I min kållåda hade jag:
vitköl (valfri mängd)
1/2 stor lök (rödlök var det enda vi hade hemma, men gul skulle nog passa bra!)
Köttfärs 400g
2 morötter

Fräste löken i lite olivolja, hade i köttfärsen och lät det mesta bli brunt. Strimlade vitkålen och morötterna och hade i dem i stekpannan. Hällde i lite vatten så att inte köttfärsen skulle bränna i botten. Saltade, pepparde och kryddade med både köttfärskrydda och grillkrydda. Grillkrydda passar på riktigt till allt!

Då både kålen och mörotterna var mjuka tog jag av det av spisen och serverade. Löjligt gott, och så enkelt!
Vi åt den precis som sådan, men man kan också äta med potatis eller ris till. Köpte hem sojakross som jag tror jag ska laga med åt mig själv till lunch. Kanske tillochmed idag. Kål är gott, sojakross är gott, morötter är goda, och lök är ju gott. Man kan inte kräva så mycket mera tycker jag!

Testa!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!

Det är vetegräset som ger den mörkgröna suspekta färgen ;)

1 tsk purley greens innehåller otroligt myket näringsämnen och ger dig allt vad du behöver + lite till :)Jag dricker min "greendrink" varje morgon innan frukost.

Här står det lite mer information om vad vetegräs är:

http://www.gojibaretc.se/vetegras/vetegras-mer-energi-och-starkare-immunforsvar

2010-12-03 @ 10:43:21
URL: http://www.mrssaifa.com
Postat av: Popruta

Åh! Det lät gott! Kål som är så underskattat. Gott och billigt! Ska nästan testa imorgon.

2010-12-14 @ 19:49:41
URL: http://popruta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0