Kort och kraftigt

Har varit duktig och jobbat med skolarbeten nästan hela dagen. Och dessutom har jag hunnit rulla köttbullar med mamma också.

På grund av allt annat jag varit tvungen att göra blev dagens träning kort och kraftig, en 15 minuters powerwalk i riktigt bitande vind. Det räckte mer än väl eftersom jag gick med sån fart att jag blev svettig trots kylan och den iskalla vinden!

För övrigt har jag bestämt mig för att minska på sockret. Har känt mig riktigt trött och slö på sista tiden, och misstänker att det beror på socker - överdos. Nu ligger sambons godispåse och stirrar på mig här på bordet, och jag har klarat av att hålla mig från att stoppa handen i påsen och sen ta en godis. Starkt! Vanligtvis faller jag för frestelsen, men nu har inte ens chokladplattan som fanns (sambon åt den) i kylskåpet lockat. Något som händer med chocklad då det närmar sig jul (jag hinner liksom tröttna före alla pralinaskar man får i julklapp), men i alla fall!

Jag är riktigt nöjd och hoppas att jag klarar mig ända fram till jul, eller åtminstone över helgen. Sen ska jag börja köra med godisdag. Lördagar. Yey me!

Ha en trevlig lördag, nu fortsätter jag med skolarbeten!

Kommentarer
Postat av: amanda

svar: åh precis! och kul att du gillade det :)

2010-12-18 @ 21:53:13
URL: http://amandastyle.blogg.se/
Postat av: Marieh

Åh jag vet hur det känns med sockret, därför känns det lite konstigt att skriva detta men men. Kul att du ville ha recept på mitt julgodis. Det ligger uppe på bloggen nu :)

2010-12-19 @ 20:33:16
URL: http://mariehsvardag.blogg.se/
Postat av: Marieh

sv. Ja precis, jag har samma deal med mig själv :) Efter jul är det dags igen, bara kring jul jag tillåter mig, och så ett par glassar extra på sommaren :D

2010-12-20 @ 10:33:54
URL: http://mariehsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0