Årets första och sista

Då vi äntligen släpade oss ur sängen imorse visade termometern på -17°. Jag blev genast lite nedslagen och ledsen, eftersom jag hade sett framemot att få testa min nya windstopper skidbyxor (inte tights modell!) jag fick av pappa i julklapp. Hade också verkligen sett framemot en skidtur!

Nå, vi förberedde lite för kvällen. Handlade, städade, och stressade. Tyvärr. Steg upp på fel sida idag. Nu känns det bättre i alla fall!
Helt plötsligt visade termometern bara -12,5° och jag dök genast ner i källaren för att hämta upp skidor, stavar och skor.

Solen sken, och även om det var lite kallt till en början gick det riktigt bra att skida! Tog det lungt och njöt av den friska luften och det härliga vädret. Språkade med bekanta jag stötte på i skidspåret (okej 15 minuter gick åt till att prata med bekanta).
Slutligen stannade pulsklockan på 1h 3minuter. 7 lugna kilometrar avverkade jag (lovar att det nog brukar gå snabbare i vanliga fall!). Skönt var det också. Nu känner jag mig mycket bättre än jag gjorde före min skidtur! Tänk så mycket lite träningsendorfiner kan göra!


Årets första skidtur på årets sista dag. Men vinterns sista skidtur var det verkligen inte! Hoppas på milda köldgrader så att jag kan ta mig en tur imorgon också! I planeringen finns dessutom en vandringstur på isen, så håll tummarna för att vädret blir kanon!





Kommentarer
Postat av: sevendaysaweek

SV: TACK SÅ MYCKET!! GOTT NYTT ÅR!

2011-01-01 @ 11:36:18
URL: http://www.sevendaysaweek.se
Postat av: Mareh

Det är så himla roligt med längdskidor!

2011-01-04 @ 16:09:47
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0